reklama

Láska má rôzne podoby

,Už len posledné úpravy a som pripravená.´ hovorila som si sama pre seba. Môj byt vyzeral ako po nájazde rímskych vojsk na Perziu, čo u mňa nebolo zvykom, no tento večer bol akosi výnimočný. Nie, na našu mierumilovnú planétu sa nechystal spadnúť meteorit ani nehrozil zánik iného druhu, išla som však na rande. Moja neprimeraná nervozita sa odrážala na všetkom, čo bolo v dosahu desiatich metrov. , Kde sú tie náušnice, ešte včera som ich predsa mala. Pes je najedený, plyn vypnutý, práčka už neperie...´ vymenúvala som zoznam všetkých vecí, ktoré bolo nutné spraviť pred odchodom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Vtedy som ešte nevedela, z čoho moja nervozita plynie, no nečakala som, že to bude taký podstatný prevrat môjho života. Obyčajný chlap, obyčajné miesto, obyčajný čas. Tak ako vždy. Týchto prvých schôdzok som už mala za sebou veľa, možno až príliš, však každý sa vysporiadavame s nešťastnou láskou inak. Ten môj spôsob spočíval v pravidle, zamestnávaj sa čo najviac, nebudeš na to myslieť. Niekedy moje zamestnávanie sa spočívalo v práci, inokedy v knihách, inokedy v prírode, inokedy v hudbe a popritom všetkom aj v chlapoch. Milovala som hry žena - muž, tajomné, zvodné, vábne a v neposlednom rade dobrodružné. Dokázala som sa s chlapom namotávať hodiny, občas dni a veľmi zriedka mesiace. Prázdne sľuby, dokonalý make up, mužná vôňa a pri tejto kombinácii vzniká nie vždy dobrý sex. Nemyslite si o mne, že som nejaký plytký človek, moje plytké vzťahy majú hlbšie opodstatnenie. Nečakám na toho pravého, ani sa nechcem tváriť, že som plne emancipovaná nezávislá žena, len neviem nájsť už nikoho, kto by stál za dočasné odcudzenie všetkých mojich záujmov a plnú pozornosť mojej osoby. Bola iskra, bola vášeň, bolo aj porozumenie, no neprichádzala láska. Možno som príliš náročná, priznávam, no to sa týka len mojej hlavy. Moje srdce zatiaľ vybralo len raz a odvtedy zrejme prežíva hybernáciu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A tak si len užívam chvíľkové rozptýlenia, také, aké malo prísť aj dnes večer. Zoznámili sme sa v jeden večer v jazz klube, bola som unavená z práce a kvalitný kultúrny zážitok s pohárom bieleho vína bol presne to, čo som potrebovala.

,, Smiem prosiť?´´ vyrušil ma z úvah mužský hlas, nemusela som sa ani pozrieť, presne som vedela ako vyzerá, vedela som si predstaviť jeho úsmev a iskrivý pohľad. Bol to ten muž, ktorý chce mať všetky a naozaj ich dostane. Nie typický pekný, nie typicky úspešný, len bohém, ktorého čaro vás na začiatku dostane, no musíte si dávať pozor, spôsobuje popáleniny prvého stupňa. Ani som netušila, ako som sa vtedy mýlila. Zostala som mierne prekvapená kvôli jeho návrhu, tu sa predsa netancuje. Niekedy však všetci máme chuť na niečo nekonvenčné. Išla som. Tancovali sme celú noc, dodával mi pocit istého tepla a harmónie a ja som nechcela prerušiť to krásne spojenie. Keď bol čas, odišla som domov. Sama. Nezvyčajné, taktiky chlapov som už poznala celkom dobre, táto bola ojedinelá. Dávala som mu najavo dostatočne ostro, že mu môžem venovať celú noc. Nechytal sa. Domov som si ľahla v pokoji a ráno som už nevedela, čo som v noci robila. Bol to len jeden z mnohých, aspoň vtedy som si to myslela.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pozrela som sa však na telefón a tam blikala SMS, neznáme číslo:

,, Tvoj usmev vcera ziaril viac ako z reklamy na Colgate Whitening. Co na to pouzivas?´´ veľmi zvláštne podaný kompliment, no smiala som sa. Neviem či od radosti, alebo sa mi to naozaj zdalo vtipné. Písali sme si často, každý deň, o hlúpostiach ale i o kráse, šťastí či smútku. Cítila som, akoby som ho poznala veky, no stále som nevedela o ňom nič. A keď hovorím NIČ, tak to tak aj myslím. Nevedela som jeho meno, kde býva, čo robí, koľko má detí a kde chodia do školy. No vedela som, čo ho najviac teší, najviac trápi, ktoré miesta má najradšej, akú hudbu si púšťa v aute a akú hudbu keď ide spať. Navrhol stretnutie. Súhlasila som.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Bolo 19:38 , mala som presne 22 minút kým uvidím jeho gaštanové vlasy a hravý úsmev. Naozaj ma dostal, viac ako tí predtým, no stále som nevedela, čo si myslieť. Zúfalo som dúfala, dnes mi dá určite nejaké znamenie. Rozhodla som sa pre ružovo čierne šaty bez ramienok, chcela som pôsobiť nežne a naivne no zároveň zvodne dospelo. Prišla som do reštaurácie a on už tam bol, všetko bolo ako má byť, jeho úsmev ma čakal pri stole s pohárom vína. Niečo na jeho vystupovaní však bolo zvláštne, to, ako sa ma dotýkal, ako sa na mňa pozeral, nevedela som, čo je to, ale bolo to iné. Konečne som sa dozvedela jeho meno. Peter. Typické, ničím zvláštne, no aj keď on bol pravým opakom, veľmi sa mu hodilo. Na večeru som zvažovala viacej jedál, no pri ňom som sa nechcela na nič hrať, objednala som si to, čo mi prinesie najväčší pôžitok, chcela som byť sama sebou. Dával mi istotu, že taká môžem byť a on ma za to vynesie do nebies. Po večeri som bola trochu posilnená vínom a navrhla som biliard. S ním to nebola žiadna hra, to nie, nechcela som ho namotávať na pózy či zvodný zadok, no bola som zvedavá, ako zareaguje. Výzvu prijal, no určil si vlastné podmienky. Každá guľa, ktorá spadne do diery sa rovná jednej otázke protihráča. Adrenalín mi v krvi stúpal, ako keď sme mali 11 a hrali sme sa vadí nevadí. Uvidíme, či nájdem niečo, čo sa mi bude tento rozprávkový chlap báť povedať. Hry prebiehali hladko, samozrejme precenila som sa a väčšina otázok bola položená mne. Spolu s odpoveďami som smelo do seba hádzala aj tequily, naberala som odvahu a strácala zábrany. Na hodinkách som videla čas 00:43 a nič nemohlo ísť lepšie, keby som práve veľkým zázrakom netrafila zelenú šestku a nepoložila som tú otázku, ktorá mi zrúcala všetky ilúzie, zatlačila ma späť a šokovala tak, že ani herec ostrieľaný pred chlapmi ako ja, nevedel, čo povedať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

,, Keby som tu bola s hociktorým iným chlapom, v týchto šatách, správajúc sa tak koketne ako sa správam, s týmto parfémom a topánkami, už by sme boli v posteli. Ak by to bol jeden z tých hanblivejších, padali by aspoň nesmelé poznámky, vyzliekal by ma očami a snažil sa ma nenápadne dotýkať. Takže moja otázka znie: Prečo so mnou nechceš mať sex? ´´ čakala som odpoveď typu - mám manželku a nechcem ju podviesť, neklape nám to, neviem čo robiť a ty si len môj malý protest, poprípade, i keď veľmi nepravdepodobné - nechcem sa unáhliť, vidím v nás niečo viac, ale to, čo som počula, by ma nenapadlo ani pri tvorení scenára sci - fi filmu.

,, Som gay.´´ - zatmenie pred očami, stuhnuté svaly...mohla som si to myslieť.

,, Asi sa pýtaš, čo tu s tebou teda robím, nesprávam sa kamarátsky, ani ako milenec, vieš, sám si nie som istý, čo sa to so mnou deje. Keď som ťa videl v tom klube, cítil som niečo, čo ešte nikdy pri žiadnom mužovi, i keď fyzicky ma nepriťahuješ. Sex so ženou som nemal ešte nikdy, otázku svojej orientácie som si vyriešil keď som mal 10. Viem ale, že ťa chcem spoznať a chcem ťa robiť šťastnou, lebo milujem tvoj smiech a tvoje oči a tvoje ruky jemne sa kolísajúce pri chôdzi, dokázal by som ťa pozorovať hodiny a prinášalo by mi to ten najradostnejši pocit.´´ chvíľa trápneho ticha, snažila som sa sformulovať myšlienky do nejakej rozumnej vety.

,, A čo... čo vlastne... čo chceš robiť?´´

,, Nechcem to zahodiť, chcem s tebou všetko....vyskúšať...viem, že inak by som to ľutoval. Si naozaj výnimočná žena. Krásna. Inteligentná. Zábavná. Samostatná. Citovo vyspelá. Všetko záleží na tebe.´´

,, Dobre. Prosím, odvez ma domov.´´

Na podivnosť tejto situácie som nebola pripravená a viem, že ani on nie, no postavili sme sa k tomu celkom dobre. Dokázali sme prehodiť pár slušných fráz na dobrú noc a ja som bez prísľubu ďalšieho kontaktu odišla domov.

V hlave sa mi premietali obrazy nášho spoločného večera, zneli mi v hlave jeho slová. Moje myšlienky sa ich snažili prerušiť. Dokázala by som to? Byť s niekým, kto by sa na ulici obzeral za mužmi a vedieť, že moje prsia nie sú tie, ktoré ho vzrušujú? Na druhej strane, nevedela som, či ešte budem cítiť k niekomu niečo také, ako k nemu. Bolo to zvláštne. V noci som veľa rozmýšľala a nakoniec som zaspala pri pomyslení na pocit harmónie, ktorý ma opantal v jeho blízkosti. Nejdem tu písať, aké argumenty som si poskytovala, pre či proti, nie je ani podstatné, ktoré z nich prevažovali. Z nejakého dôvodu sme sa stretli, očarili sa navzájom a ja som vedela, že to nemôžem len tak zahodiť, ak už pre nič iné, tak preto, že osud mi ponúka skúšku a ja sa na ňu podujmem. Som otvorený človek a verila som, že dokážem prekonať niektoré nezrovnalosti a ak aj nie, budem obohatená o krásnu skúsenosť s úžasným mužom. Nebála som sa zranenia, mala som ho rada...za takú krátku dobu. A tak moje prsty vyťukávali jeho číslo tri dni po našom skoro dokonalom pokuse o prvé rande. Bolo to trochu rozpačité, myšlienky mi nedali pokoj a musela som ich zaháňať preč. Vyspali sme sa spolu. Bolo to nežné a hanblivé, no i tak krásne, podarilo sa mi ho cítiť, jeho telo a dušu prepletajúce sa dokopy. Ako to dopadlo, to vám nepoviem, lebo ešte stále to trvá. Prešli dva týždne od rande číslo4 a ja sa zatiaľ nemám na čo sťažovať.

Láska vzniká medzi ľuďmi, všeobecne. Nie len medzi mužom a ženou, je to jedno. Láska hľadá podobné duše, nepozerá sa na pohlavie. Ťažko ju môžeme porovnávať so vzrušivou príťažlivosťou, spôsobenou našimi prirodzenými živočíšnymi pudmi a túžbou rozmnožovať sa. I keď niekedy sa príroda pomýli, v dimenzii, kde sa pohybuje láska, to nič neznamená.

Simona Horeličanová

Simona Horeličanová

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu